Distanční výuka MŠ 6. týden (6. – 9.4.)
Všechny vás zdravíme po Velikonocích.
Určitě jste si všichni užili svátky jara s rodinou a nezapomněli jste na zvyky, které k nim patří. Tenhle týden se ještě za nimi ohlédneme. Tentokrát je více úkolů z odkazů, je lepší otevírat na počítači nebo tabletu, na telefonu se musí hodně rolovat a hůře se manipuluje s obrázky.
- Zkuste si složit puzzle. Předškoláci by měli zvládnout samostatně i těžší variantu o 48 polích.
- Rozkliknete odkaz a objeví se rozházené pexeso. V levém spodním rohu jsou dvě ikony. První je „Obrázek“ (po kliknutí se objeví obrázek, jak mají puzzle vypadat po složení, lze zvětšit i zmenšit) a druhá ikona „Duch“ (po kliknutí se objeví obrázek uprostřed stránky a děti mohou puzzle skládat přímo na něj).
- Snazší varianta 15 políček je jako rozcvička pro předškoláky nebo pro mladší děti, které se zapojují dobrovolně. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33a746542c9b
- Těžší varianta 48 políček https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c7be01f7cb5
- Najděte doma puzzle s podobným počtem dílků a nechte dítě samostatně ho složit.
- Skládání puzzle rozvíjí prostorovou orientaci. Skládání puzzle v klasické papírové podobě procvičuje i jemnou motoriku, všímavost, rozlišování barevných odstínů, koordinaci oka a ruky, porovnávání předlohy a toho, kam daný dílek vložit.
- Není špatně skládat puzzle společně s dítětem, ale rodič by předškolákovi již neměl podávat dílky a vůbec ne mu prstem ukazovat, kam daný dílek patří a otáčet ho do správné polohy.
- Komu se nedaří, určitě trénujte dál a postupně zvyšujte počet dílků.
- Zahrajte si s rodiči hru na „hádavou“
- Rodič řekne první slovo a dítě řekne opak
- Velký (dítě odpovídá – malý), černá (bílá), horké (studené), den (noc), hodný (zlý/zlobivý), mladý (starý), ostrý (tupý), …
- Zkuste hledat další dvojice slov. Dospělý je může zapsat a po otevření donést spolu s ostatní prací a fotografiemi do školky.
- Našli jsme pro vás i pexeso s tématem Velikonoc https://learningapps.org/view18849305
- Děti mají přiřadit obrázky ke slovům. Když kliknou na pole, buď se jim objeví obrázek, nebo přehraje slovo, které j na kartičce napsané. Jakmile najdou dvojici, pole zmizí, a zbydou dosud nespárovaná pole.
- Zkuste si změřit vzdálenosti pomocí kroků.
- Kolik kroků uděláš podél své postýlky?
- Kolik kroků je od okna ke dveřím?
- Kolik kroků je od skříně ke stolu?
- Vymýšlejte, co můžete změřit ještě.
- Děti mohou vzdálenosti porovnávat. Kam je to nejdál, nejblíž, …
- Stejně si můžeme hrát i venku.
- Kolik kroků udělá dospělý a kolik dítě? Proč je to jiné?
- Zazpívej si známou písničku podle tvojí volby.
- Nejdříve jen zazpívej.
- Teď ji i doprovoď jí hrou na kamínky, dřívka nebo cokoli doma najdeš.
- Ještě ji doprovoď hrou na vlastní tělo (tleskání, luskání, pleskání na stehna, zadeček, předloktí apod.).
- Zkuste písničku zpívat pomalu, rychle, potichu, nahlas, vesele, smutně.
Určitě se vám dařilo. A my se na vás už brzy těšíme ve školce.